ПОЛІСЕМАНТИЧНІСТЬ ЛЕКСЕМИ AGUANTE У СОЦІОЛЕКТІ ЛАТИНОАМЕРИКАНСЬКИХ ФУТБОЛЬНИХ ФАНАТІВ

Ольга Леонідівна Толстова

Анотація


У статті проаналізовано лексему aguante, яка виступає ключовим концептом у системі цінностей соціального угрупування латиноамериканських футбольних фанатів, так званих “Barras bravas”. Розглядається її полісемантичність та структура значення у зазначеному соціолекті. Це яскравий приклад того, як одна лексема може змінювати та розширювати семантику в межах жаргону окремої соціальної групи, і як навколо неї вибудовується ціннісна система субкультури футбольних вболівальників. В концепті el aguante ми виділяємо такі основні елементи як карнавальність та боротьба Перший включає в себе практики та ритуали на трибунах підчас матчів улюбленої команди, фанатську творчість, другий – агресивні дії на стадіоні та поза ним, пов’язані з відстоюванням інтересів команди, власної території та символіки. Відмінними рисами el aguante у субкультурі футбольних фанатів є тілесність, спрямованість назовні, маскулінність та невідповідність загальноприйнятим соціальним нормам (зокрема ідеалізація насильства).
У статті також розглянуто особливості субкультури Barras bravas, її відмінність від hinchas та аналоги в інших країнах, виділено характеристики на основі яких будується ієрархія всередині групи. Дослідження цих факторів дає можливість здійснити глибинний аналіз семантики лексеми el aguante.

Ключові слова


Жаргон; соціолект; лексема; семантика; концепт; футбол; aguante; Barras bravas.

Повний текст:

PDF

Посилання


Березовский К. С. Жаргон футбольных фанатов как социокультурное явление [Електронний ресурс], Молодёжь и наука: Сборник материалов VII Всероссийской научно-технической конференции студентов, аспирантов и молодых учёных, посвященной 50-летию первого полета человека в космос [Електронний ресурс] : Красноярск: Сибирский федеральный ун-т, 2011. – Режим доступу: http://conf.sfukras.ru/sites/mn2011/section16.html (дата звернення 18.06.2018). 2. Alabarces P. Fútbol, violencia y política en la Argentina: ética, estética y retorica del Aguante [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.uff.br/esportesociedade/pdf/es201.pdf (дата звернення 18.06.2018). 3. Bustos A. V., Díaz A. A. Los hinchas de la hinchada: un acercamiento social, cultural, histórico y educativo a la barra de fútbol comandos azules, d.c., entre 2005 y 2009. - Facultad de Educación. Universidad Pedagógica Nacional. Bogotá, 2010. 4. Carozi M. P., Cepeda A. Curto A. C. Entre santos, cumbias y piquetes. Las culturas populares en la Argentina reciente. Buenos Aires, Biblos, 2006, 230 p. 5. Castro-Lozano J. A. Etnografía de hinchadas en el fútbol: una revisión bibliográfica [Електронний ресурс] Maguaré, Nº.24, 2010, pp. 131-156.– Режим доступу: file:///C:/Users/User/Downloads/Dialnet-EtnografiaDeHinchadasEnElFutbol-3744746.pdf (дата звернення 18.06.2018). 6. Castro-Lozano J.A. El aguante en una barra brava: apuntes para la construcción de su identidad : FOLIOS. Segunda época. N 38, Segundo semestre de 2013. P. 167-184. 7. Garrido R. El orgullo de ser un “Barra Brava” Tolerados, odiados o enaltecidos, los “barras bravas” forman parte del color del fútbol latinoamericano [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://sports.vice.com/es/article/78ge9d/el-orgullode-ser-un-barra-brava (дата звернення 18.06.2018). 8. Barras L. A. Bravas argentinas, ¿hinchas o mafiosos? [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.notimerica.com/deportes/noticia-barras-bravas-argentinas-hinchas-mafiosos20160227115938.html (дата звернення 18.06.2018). 9. Moreira M. V. Etnografía sobre el honor y la violencia de una hinchada de fútbol en Argentina. 2007. P. 5-20. 10. Zambaglione D. El aguante en el cuerpo: Construcción de identidad de los hinchas de un club de fútbol argentino. Memoria Académica, 2011, 123 p.

ДЖЕРЕЛЬНА БАЗА

Diccionario de la lengua española. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://dle.rae.es/?id=1DCVv2c (дата звернення 18.06.2018). 12. Diccionario de fútbol. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://www.elfutbolin.com/diccionario-de-futbol/ (дата звернення 18.06.2018).